Page 6 - E-Bülten 50. Sayı
P. 6

kaçınmaktansa ‘’Bugün yatağını topladığın için işimi kolaylaştırdın, aldığın bu sorumluluk için

               teşekkür ederim.’’ demek , çocuğu yeni alacağı sorumluluklar için motive eder ve güdüler.
               Gelişim ve değişimini destekler.

                      Olumlu geri bildirimi, herkesin içinde vermek, çevrede başka kişiler ile de bu başarısını

               paylaşarak takdir etmek, kıymetini daha da arttırır.
                      Geliştiren ve yapıcı geri bildirim dediğimiz bir özelliği değiştirmeye yönelik

               bilgilendirmede ise,  baş başa, iyi niyet ortamı oluşturularak ve değişimin kişiye faydasını

               vurgulayarak konuşmayı yönlendirmek etkilidir.
                      Bu nedenle iş hayatında da aşağıdaki adımları geri bildirim verirken kullanabilirsiniz.



                      Gerçekten geri bildirimi yapıcı, iyileştirici ve geliştirici olarak gören bir kişi iseniz, geri
               bildirim alırken de, verirken de zorlanmazsınız.


                     Görüşme İpuçları:

                      • Görüşme için rahat, sakin bir mekân seçin
                      • Görüşmeye verdiğiniz önemi hissettirin
                      • Görüşmeye pozitif geri bildirim konularıyla başlayın, yapıcı geri bildirimde bulunun

                      • Çalışanın güçlü yanlarını ve pozitif davranışlarını özetleyin
                      • Değerlendirmelerinizi somut performans verilerine dayandırın
                      • Olumsuz geri bildirimlerde, yargılayıcı ve sorgulayıcı olmayın, üslubunuza dikkat edin
                      • Başka bir çalışan ile karşılaştırmayın, çalışanın davranış/ tutumuna odaklanın
                      • Belirsiz ifadelerden uzak durun, hedeflerde muhakkak zamanı belirtin
                      • Görüşmenin sonunda yeni dönem için çalışanı motive edin
                      • Görüşmeyi her iki tarafı da bağlayan bir aksiyon planı ile sonlandırıp dostça ve samimi
                      bir şekilde bitirin, güveninizi hissettirin.Sonucunu takip edin.


               Bu nedenle görüşme sırasında mutlaka kişiye sorunun kök nedenini anlayabilmek için sorular
               sorun ve dinleyin.
                     Ayşe ile arandaki sorunu bir de senden dinleyebilir miyim?
                     Bu problemi nasıl çözmeyi düşünüyorsun?
                     Yeniden aynı hatanın tekrarlanmaması için neyi daha farklı yapabilirsin?..

               Bu ve buna benzer örnek üzerinden hem çocuğunuz ile hem iş arkadaşlarınız ile geri bildirimin
               amaçlanan hedefe yönelik gelişim ve değişimini destekleyebilirsiniz.

                                                                                                                                 Eğitim Gelişim Departmanı











                                                                                                                 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11